środa, 7 stycznia 2009

passat b5


Volkswagen klasy średniej, którego historia sięga 1973 r., doczekał się przełomu konstrukcyjnego dziesięć lat temu, gdy powstała wersja B5.


Zachowawczą stylizację Passata i wizerunek auta poprawnego, lecz nijakiego postanowiono ożywić wyrafinowaną techniką zarezerwowaną dotychczas dla bardziej luksusowych aut. Komponentów dostarczyło Audi, firma wchodząca w skład koncernu VW. "Średniak" Volkswagena otrzymał płytę podłogową i bardzo nowoczesne silniki z modelu A4 (pięć zaworów na cylinder). Przejął również wielowahaczowe przednie zawieszenie z aluminiowymi komponentami oraz technologię cynkowania całego nadwozia. W ten sposób powstał bardzo nowoczesny pojazd z obszernym wnętrzem i bagażnikiem o pojemności prawie 500 litrów (sedan), od 1997 r. oferowany również w wersji kombi. Nowatorstwo techniczne Passata B5 zostało ukryte pod nowym, ale niezbyt wyrafinowanym stylizacyjnie nadwoziem, które zyskało równie wielu zwolenników, co przeciwników. Auto było jednak chętnie kupowane, oprócz wysokiego komfortu jazdy i funkcjonalności dawało bowiem możliwość precyzyjnego doboru wersji silnikowej. Szeroka gama jednostek napędowych obejmowała udane silniki benzynowe oraz cenione turbodiesle - najpierw z wtryskiem bezpośrednim, a potem również z pompowtryskiwaczami - słynące z niezwykłej elastyczności. Zwolennicy napędu 4x4 mogli wybrać Passata Syncro nazywanego od 1999 r. 4 Motion, z napędem obu osi. Także w tym przypadku sięgnięto po rozwiązania techniczne stosowane przez Audi (rozdział momentu obrotowego sprzęgłem Torsen).
http://www.wysokieobroty.pl/auto/1,72135,3323348.html

1 komentarz:

kakabobo xP pisze...

ŁaŁ [!]
Jakie cudowne xD
heh ;D
FAjna stronka ;))